FAQ
-
01.Gdzie można rozklejać plakaty?
Nośniki publiczne (ogólnodostępne) - w urzędach miast i gmin dostępne są listy słupów i tablic ogłoszeniowych, na których możliwe jest legalne rozwieszanie plakatów.
Nośniki prywatne (monitorowane)- plakatowanie na nośnikach prywatnych zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz wymaga zgody właściciela nośnika, budynku, lokalu, w innym przypadku jest nielegalne i wiąże się z odpowiedzialnością karną.
-
02.Plakatowanie nośników ogólnodostępnych / publicznych
Słupy i tablice ogłoszeniowe przeznaczone do publicznego plakatowania są własnością gminy, na terenie której stoją. Rozklejanie plakatów na tych nośnikach jest dostępne dla wszystkich. W praktyce oznacza to, że każdy może nakleić plakat na danym nośniku, nie ma zatem żadnej gwarancji trwałości ekspozycji plakatu w czasie kampanii.
-
03.Plakatowanie nośników monitorowanych
Monitorowane słupy i tablice ogłoszeniowe są własnością prywatną - plakatowanie na nośnikach monitorowanych możliwe jest wyłącznie po uzgodnieniu tego faktu z właścicielem. Rozwieszanie plakatów na nośnikach monitorowanych daje klientowi gwarancję utrzymania ekspozycji plakatu przez cały czas trwania kampanii.
-
04.Cennik plakatowania
Ceny plakatowania uzależnione są od:
- rozmiaru i ilości plakatów,
- rozdzaju, ilości i lokalizacji nośników,
- czasu trwania kampanii.
-
05.Jak zaplanować plakatowanie?
Plakatowanie należy rozpocząć kilka tygodni od rozpoczęcia promowanego wydarzenia. Planując rozwieszanie plakatów należy z wyprzedzeniem zarezerwować nośniki, aby wybrać odpowiednie lokalizacje oraz uniknąć sytuacji, w której miejsca na słupach i tablicach będą już zajęte. Klejenie plakatów należy rozpocząć minimum 2 tygodnie przed wydarzeniem. Standardem jest ekspozycja 4 tygodniowa przed wydarzeniem. Warto połączyć plakatowanie nośników monitorowanych z dodatkowym plakatowaniem miejsc ogólnodostępnych.
-
06.Czym jest OOH?
OOH to najstarsza i najpopularniejsza metoda bezpośredniego dotarcia do potencjalnego odbiorcy wykorzystująca jego codzienne funkcjonowanie - dojazdy do pracy, robienie zakupów, zażywanie miejskiej rozrywki czy wyjazdy na urlop.
OOH (ang. Out Of Home) określany jest jako reklama outdoorwa, inaczej mówiąc to wszelkie maści formy reklamowe prezentowane na nośnikach zewnętrznych takich jak: bilbordy, tablice reklamowe, citylighty, słupy reklamowe, wiaty przystanków, ściany budynków itp.
OOH możemy śmiało określić jako medium masowe, które dociera do każdej osoby poruszający się na zewnątrz, dzięki niej docierasz do olbrzymiej grupy odbiorców nie korzystających bezpośrednio z innych środków przekazu - telewizji, prasy, internetu.
OOH zapewnia bezpośrednie działanie, stałą widoczność, skuteczny przekaz oraz nieskończenie wiele możliwości kreacji treści, które mogą korespondować z innymi mediami.
-
07.Jaka jest przyszłość OOH?
Digitalizacja OOH to główny kierunek rozwoju reklamy outdoorowej w przyszłości. Tradycyjna forma reklamy zewnętrznej połączona z nowoczesną technologią, tworzy cyfrowe medium w przestrzeni miejskiej - DOOH (ang. Digital Out Of Home).
DOOH wykorzystuje technologię odtwarzania ruchomych obrazów za pomocą cyfrowych ekranów, która daje wiele innowacyjnych możliwości. Błyskawiczna zmiana treść w wielu lokalizacjach, bieżące dostosowanie wyświetlanych obrazów dla grupy docelowej, pory dnia, pogody, to tylko kilka możliwości DOOH.
Cyfrowe ekrany, stają się popularne i powszechne niemal w każdym miejscu, dlatego DOOH to przyszłość, której nie warto pomijać.